środa, 29 kwietnia 2009

Quo vadis?

Zastanawiając się nad tematyką kolejnego posta doszedłem do wniosku, że nie mam szansy zrobić regularnego kursu, ponieważ za małą mam wiedzę w tej dziedzinie ;-) A co za tym idzie, nie będzie już kolejnych postów pt. "OpenCV cz.X". Nie mam zamiaru jednak zawieszać bloga. Dalej będę opisywać zmagania z biblioteką, ale już w luźniejszej formie i bez konkretnego kierunku.To co sprawi mi problemy lub wyda mi się ciekawe zostanie tutaj opisane. Na głównej stronie biblioteki napisano:
The Open Computer Vision Library has > 500 algorithms, documentation and sample code for real time computer vision.
I na tych algorytmach chciałbym się skupić. Jak wyjdzie w praniu, to się okaże...

Pozdrawiam,
Ratix ;-)

3 komentarze:

Pozycjonowanie stron Olsztyn pisze...

Moim skromnym zdaniem to rzeczywiście opisywanie kolejnych fragmentów biblioteki openCV troszke może być oderwane od rzeczywistości.
Bo jednak aby w pełni zaprezentować możliwości openCV trzeba by zaproponować rozwiązanie problemu "z życia wzięte" do którego wykorzystano by tą bibliotekę.

Z takich pomysłów teraz na gorąco:
1) Aplikacja do pomiaru szybkości samochodów przejeżdżających za oknem
2) Rozpoznawanie rejestracji aut
3) Wykrywanie nastroju użytkownika komputera :D
4) Może jakieś odszumowanie zdjęć

W sumie każdy bym chciał zrobić tylko wiedza nie ta :( Przetwarzanie obrazu było na studiach ale bardzo dawno :(

Czy ja mógłbym prosić o kontakt na mail ? max małpa olo.com.pl

Łukasz pisze...

Cóż, pozostaje mi tylko zgodzić się z tym co napisano powyżej :) Nad tematyką pomyślę i uwzględnię powyższe propozycje ( mam też kilka własnych pomysłów :> ). Jeżeli chodzi o kontakt poza blogiem, to ratixu -at- gmail.com.

Marek Bar pisze...

Cześć,

Znalazłem twojego bloga w sieci i po przejrzeniu artykułów na temat opencv stwierdziłem, że masz dość dobre rozeznanie w tym temacie.

Powiedz mi jak zrealizować pobieranie danych z kamery IP z użyciem opencv albo czego użyć aby pobierać kolejne klatki.

Z góry dzięki i zapraszam na moją stronkę: napiszprogram.pl